Niekorzystne warunki atmosferyczne, z jakimi zmagamy się w okresie jesienno-zimowym, stanowią wyjątkowe wyzwanie dla kondycji naszych włosów. Jak im pomóc? Najlepiej skorzystać z konsultacji u trychologa, który dobierze odpowiedni zabieg oraz wskaże ewentualne przeciwskazania.

Upalne słońce, słona morska woda i wiatr to tylko niektóre z zewnętrznych czynników, jakim latem  nasze włosy. Jesień i zima nie są jednak dla nich czasem wytchnienia. Niskie temperatury, wysoka wilgotność, a nawet smog mogą niekorzystnie wpływać na ich kondycję. Ewelina Wysoczańska, trycholog, założycielka Polskiego Stowarzyszenia Trychologicznego i pomysłodawczyni marki kosmetyków Bionigree podpowiada, na jakie zabiegi warto zwrócić uwagę, by móc cieszyć się pięknymi i zdrowymi włosami, gdy aura za oknem drastycznie się zmienia.

Mezoterapia mikorigłowa skóry głowy

Jednym z najczęściej polecanych zabiegów trychologicznych w okresie jesienno-zimowym jest mezoterapia mikroigłowa. Poprawia ona ukrwienie skóry głowy i zapobiega wypadaniu włosów. Terapia może być też stosowana profilaktycznie, w celu pobudzenia uśpionych mieszków włosowych, stymulacji odrostu włosów oraz ich odżywienia i wzmocnienia. – W pierwszym etapie trycholog przygotowuje skórę głowy przy użyciu substancji dezynfekujących oraz peelingujących. Kolejny krok polega już wykorzystaniu specjalnego urządzenia przeznaczonego do wykonywania mikonakłuć. Odpowiednio głębokie i gęste nakłucia tworzą sieć mikrokanalików. Dzięki ich powstaniu do mieszków włosowych dostają się aktywne substancje, które trycholog aplikuje się bezpośrednio po zabiegu. Są to z reguły koktajle witamin i minerałów, a także koenzymy, kwasy nukleinowe i peptydy. Dla najlepszych rezultatów zaleca się wykonanie serii 3-4 mezoterapii mikroigłowych — tłumaczy Ewelina Wysoczańska, doświadczona trycholog. Koszt takiego zabiegu wynosi średnio 250 zł.

Oczyszczanie

Codzienna stylizacja i zanieczyszczone powietrze sprawiają, że szampony i regularne mycie nie są w stanie zapewnić nam odpowiedniego oczyszczenia skóry głowy. Kilka razy w roku zaleca się więc wykonanie w gabinecie trychologicznym zabiegu intensywnego oczyszczania. – Wnikając do głębszej części mieszka włosowego usuwa się nadmiar sebum, zrogowaciały naskórek, brud oraz kurz, których zwykły szampon nie był w stanie rozpuścić i zmyć. Dzięki temu żadne substancje nie blokują mieszków włosowych, a te funkcjonują w lepszych warunkach, co z kolei wpływa zarówno na ich grubość, kolor, jak i ogólną kondycję — przekonuje właścicielka marki kosmetyków trychologicznych Bionigree. Koszt zabiegu głębokiego oczyszczania to z reguły wydatek rzędu 150 złotych.

Tlenoterapia

Postęp w dziedzinie trychologii pozwala na stosowanie szeregu innowacyjnych, a zarazem bezinwazyjnych zabiegów hamujących nadmierne wypadanie włosów oraz przeciwdziałających wszelakim problemom skóry głowy. Są nimi między innymi tlenoterapia i infuzja tlenowa. Obie terapie zalecane są szczególnie w przypadku pacjentów, którzy zmagają się z łupieżem, łojotokiem czy łuszczycą. – W trakcie tlenoterapii skoncentrowany 93% tlen podawany jest bezpośrednio na skórę głowy pod wysokim ciśnieniem. Zabieg dotlenia ją oraz pobudza mieszki włosowe do wzrostu. Terapia poprawia ogólne krążenie na skórze głowy, a dodatkowo zwalcza kolonie bakterii beztlenowych — mówi Ewelina Wysoczańska. Infuzja tlenowa to z kolei zabieg przeprowadzany za pomocą aerografu, za którego pomocą tlen aplikowany jest razem z odpowiednio dobranym do problemu pacjenta trychokosmetyku. Koszt tlenoterapii skóry głowy i ifuzji tlenowej to wydatek od 100 do 200 zł — w zależności od długości włosów i wykorzystanych kosmetyków przy zabiegu.

Bionigree to polska marka kosmetyków trychologicznych do pielęgnacji skóry głowy oraz włosów, która powstała w 2015 roku. Jej pomysłodawczynią i założycielką jest Ewelina Wysoczańska – trycholog i założycielka Polskiego Stowarzyszenia Trychologicznego. Koncepcje produktów Bionigree, a także badania dermatologiczne realizowane są we współpracy z czołowymi ośrodkami badawczymi w kraju. Znamiennym dla wszystkich kosmetyków marki jest ich skład – oparty na naturalnych składnikach. Portfolio produktów, tworzonych według własnych, unikalnych receptur, stale się powiększa. Bionigree w swych staraniach dąży do zmiany sposobu myślenia o pielęgnacji skóry głowy oraz włosów i edukuje, że ich stan jest odzwierciedleniem kondycji naszego organizmu. Marka cechuje się proekologiczną postawą i zachęca do tego także swoich klientów, wierząc, że wspólnymi siłami są w stanie zmienić świat na lepszy.

Więcej informacji o marce Bionigree na www.bionigree.pl

Kontakt dla mediów:
Artur Klich
E: artur.klich@touchpr.pl